Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

ΕΠΟΧΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΒΕΡΕΛΗ


ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΔΑΑΠ.



Η ΕΔΑΑΠ ενεργοποιήθηκε στις 22.2.2002 με καθυστέρηση οκτώ ετών από την  ευρωπαϊκή οδηγία 94.56  ως εξής.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ   ΑΚΡΙΒΟΣ.Δ.ΤΣΟΛΑΚΗΣ
ΜΕΛΟΙ"         ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΙΦΑΣ 
                      ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΑΒΕΤΗΣ 
                      ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΣ 
                      ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
Η ΕΔΑΑΠ οργάνωσε τον  φορέα από το μηδέν. Αντιμετώπισε την έλλειψη στοργής εκ μέρους του κράτους ως προς την έλλειψη προσωπικού ,χώρων και διοικητικής μέριμνας. Επειδή δεν υπήρχε   αεροπορική παιδεία, στοιχειώδεις ανάγκες της επιτροπής δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν και η γραφειοκρατία ήταν ορατή σε κάθε προσπάθεια.

Οι χώροι που  δόθηκαν στην ΕΔΑΑΠ ήταν στην  παλιά   βάση των Αμερικανών στο Ελληνικό .Ενα συγκρότημα που  θύμιζε τούρκικη εποχή, εντελώς ακατάλληλο για να αντιμετωπιστούν αξιοπρεπώς οι έλεγχοι των ευρωπαίων ,οι συναντήσεις των αεροπορικών  αντιπροσώπων, οι αξιολογήσεις και οι ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.Ετσι υποχρεωθήκαμε   να νοικιάσουμε  γραφεία στο συγκρότημα των κτιρίων του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών.

Από την αρχή είχαμε υποχρέωση  να καταρτίσουμε τον κανονισμό λειτουργίας της,  γεγονός  που φέραμε σε πέρας εγκαίρως, με 5 αποσπασμένους υπάλληλους από την ΥΠΑ και 1 από τον ΟΤΕ , από τους 25 που προέβλεπε το διάταγμα.

Στην διάρκεια της εποχής αυτής η ΕΔΑΑΠ είχε το θλιβερό καθήκον να διερευνήσει τα τρία ατυχήματα του ΕΚΑΒ. Το πρώτο ατύχημα είχε συμβεί  πριν από την ίδρυση της, και ανατέθηκε σε  αυτήν  μαζί με άλλα δεκατρία  που εκκρεμούσαν από τον προηγούμενο φορέα.

Η ΕΔΑΑΠ ύστερα από την διερεύνηση των ατυχημάτων του ΕΚΑΒ επενέβη αποφασιστικά και σταμάτησε την χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων  Α109 σε νυχτερινές πτήσεις .Για την σύννομη  εκτέλεση των διερευνήσεων της περιόδου αυτής  χρησιμοποιήθηκαν  AD HOK  διερευνητές ,γεγονός το οποίο ετέθη υπ όψιν του Υπουργείου.

Η ΕΔΑΑΠ παρευρέθηκε  στα διάφορα συνέδρια στα οποία εκλήθη και οργάνωσε δυο  συνέδρια   και δυο ημερίδες ασφαλείας πτήσεων ελικοπτέρων ,με σύνολο  913 συνέδρων.

Ο υπουργός Βερελής δεν παρευρέθη στο παγκόσμιο συνέδριο του FSF τον Νοέμβριο του 2001,μετα την τραγωδία της 9 Σεπτεμβρίου στην Αμερική, αλλά είχε διαβεβαιώσει  την στήριξη του για το γεγονός και την ασφαλή διενέργεια του συνεδρίου στην χώρα μας, διότι οι Αμερικανοί είχαν επιφυλάξεις για την ασφάλεια τους. Το επόμενο έτος παραβρέθηκε  στην ανάθεση σε εμένα  της προεδρίας του παραρτήματος του ιδρύματος FSF για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και Κύπρο από  τον πρόεδρο του ιδρύματος Sir Stewart Matthews.
Η αναγνώριση της αεροπορικής μου ικανότητας διεθνώς ,ίσως ήταν η αιτία που μου ανετέθη η προεδρία της ΕΔΑΑΠ  στις 22-2-2002,από  την Bουλή των Eλλήνων με πρόταση του Yπουργού Βερελή ,ανθρώπου με ικανότητες και με διορατικότητα, που απέφυγε να αποφασίσει  κομματικά ,συνηθισμένη πρακτική για το κράτος μας.

Επί υπουργίας του άρχισε η προσπάθεια για την αναβάθμιση της ΥΠΑ από κατηγορία 2 σε 1,πρaγμα που αποτελούσε στίγμα για την Ελλάδα, από το 2000.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου