Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

ΕΔΑΑΠ -ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2002 ΕΩΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011


Προσφορά ΕΔΑΑΠ συμπεριλαμβανομένων των αποστολών του Προέδρου εκτός αποκλειστικής απασχόλησης ,επ ωφελεία  του Ελληνικού Δημοσίου.

1. Οργάνωση  Φορέα εκ του μηδενός.

2. 140 Διερευνήσεις ατυχημάτων και σοβαρών συμβάντων, μεταξύ των οποίων τα τρία ατυχήματα του ΕΚΑΒ  το ελικόπτερο Σινουκ, και το Ήλιος 522.

3. 325 Συστάσεις Ασφαλείας Πτήσεων.

4. Συμμετοχή  στην  ομάδα των πέντε εμπειρογνωμόνων της Ευρώπης, ύστερα από επιλογή των είκοσι επτά.

5. Λειτουργία Σχολής Διερευνητών  το 2004.

6.Λειτουργια Σχολής Διερευνητών στην Κύπρο το 2006

7. Αναδιοργάνωση της Μοίρας Μεταφορών Υψηλών Προσώπων το 2004

8. Επαναφορά  σε επιχειρησιακή ενέργεια των ελικοπτέρων ΝΤΟΦΕΝ του Λιμενικού Σώματος

9. Θέσπιση  Κώδικα Συνεργασίας ΓΕΑ- ΥΠΑ στον  Έλεγχο του Ελληνικού Εναέριου Χώρου

10. Παροχή Συμβουλευτικού Έργου  στην Κύπρο.

11.Παροχή Συμβουλευτικού Έργου στις Τουρκικές Αερογραμμές.

12. Διερεύνηση για την απόδραση  με ελικόπτερο από τις Φυλακές Κορυδαλλού, βαρυποινίτη.

13. Αναβάθμιση ΥΠΑ στην Κατηγορία 1.

14. Διοργάνωση και φιλοξενία 11 Συνεδρίων και Ημερίδων ασφαλείας πτήσεων με συνολική συμμετοχή 2300 παρόντων που ανήκαν σε Ελληνικό και Διεθνές ακροατήριο καθώς και στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και Σώματα Ασφαλείας.

15. Πρόταση για την θέσπιση πολυμορφικού Φορέα για την Πρόληψη και Διερεύνηση ατυχημάτων όλων των Μεταφορικών Μέσων.

16. Συμμετοχή στα διεθνή Συνέδρια

17. Καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια στα πλαίσια των δυνατοτήτων της Επιτροπής για την επιμόρφωση των στελεχών της καθώς και των στελεχών των αεροπορικών εταιριών στο αντικείμενο  της ασφάλειας πτήσεων. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις Ελαφρές Συσκευές.


ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Συμπεράσματα  από την εννεαετή θητεία στην ΕΔΑΑΠ.


1. Η έλλειψη  παιδείας στην ασφάλεια πτήσεων και ιδιαίτερα στην Πρόληψη αποτελεί ένα φαινόμενο το οποίο συναντάει κανείς σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του Δημοσίου και έχει σαν αποτέλεσμα κάθε προσπάθεια στον τομέα αυτό να μην τυγχάνει της δέουσας προσοχής και στοργής από την Πολιτεία με ελάχιστες εξαιρέσεις. Η  Ελλάδα θα πρέπει να πάρει παράδειγμα από την Ευρώπη όπου οι αρμόδιοι κινούνται προς την κατεύθυνση  ενός πολύπλευρου Φορέα  ο οποίος θα καλύπτει πρόληψη και διερεύνηση σε όλα τα Μεταφορικά Μέσα ,συμπεριλαμβανόμενων και των στρατιωτικών, με ορισμένες εξαιρέσεις.

2. Οι Διερευνητές  πρέπει να είναι άτομα καριέρας και όχι με θητεία ορισμένου χρόνου.

3. Θα πρέπει να τηρείται επακριβώς η Ευρωπαϊκή  Οδηγία   996 του 2010.

4. Σύμφωνα με την Οδηγία  9962 Α/Ν  382 έκδοσης 2011 του ΔΟΠΑ  η Ελλάδα θα πρέπει να  αναδιοργανώσει τον νόμο 2912 στο νέο ευέλικτο μοντέλο, που σε συνδυασμό με  την παρ. 3  μπορεί να αποτελέσει ιδανική λύση για μια μικρή  χώρα.

Για να εφαρμοστούν τα παραπάνω σωστά , οι κυβερνώντες θα πρέπει  να επιλέγουν τους υποψήφιους  αξιοκρατικά ξεχνώντας πολιτικές τοποθετήσεις  και ρουσφέτια  Όλων των ανθρώπων το αίμα  έχει το ίδιο χρώμα και δεν αναγνωρίζει  κόμματα.

5. Τυχόν  μακρά περίοδος που δεν συμβαίνει ατύχημα , δεν θα  πρέπει να επιτρέπει επανάπαυση.
 Ο αρμόδιος Φορέας  πρέπει να  επαγρυπνεί και να είναι ετοιμοπόλεμος για την αντιμετώπιση  ενός ατυχούς περιστατικού , το οποίο συμβαίνει πάντα χωρίς προειδοποίηση.

6. Βασικός οδηγός  στον τομέα της Πρόληψης είναι η λεπτομερής έρευνα σε βάθος  των Συμβάντων  στην καθημερινή πτητική δραστηριότητα. Το γεγονός ότι ένα Συμβάν δεν κατέληξε σε Ατύχημα θα πρέπει να εξετασθεί ως προς τα αίτια που το απέτρεψαν, δηλαδή στους παράγοντες που διέκοψαν  την ολοκλήρωση του κύκλου της αιτιώδους συνάφειας που θα οδηγούσε σε αυτό.

7. Η ενημέρωση  σχετικά  με την πρόοδο και τις σημειούμενες εξελίξεις καθώς και στα διάφορα περιστατικά που συμβαίνουν διεθνώς θα πρέπει ν αποτελούν αντικείμενο συνεχούς ενημέρωσης.
Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου