Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

ΕΠΟΧΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ Μ.ΛΙΑΠΗ



Στην εποχή  αυτή η ΕΔΑΑΠ αντιμετώπισε τις μεγαλύτερες της προκλήσεις. Εδώ πρέπει να τονισθεί οτι ο σύμβουλος του υπουργού   κύριος Γ.Τζοβλάς υπήρξε  συντελεστής της επιτυχίας του φορέα στο πολύ δύσκολο έργο του. Αρκεί να αναφερθεί ότ騨
1.Η ΕΔΑΑΠ ορίσθηκε σαν συντονιστής στο έργο αναβάθμισης  της ΥΠΑ σε κατηγορία ΕΝΑ.
Ο Υφυπουργός κύριος Νεράντζης από την πρώτη μέρα πού τον ενημέρωσα σχετικά με το αντικείμενο,φρόντισε για την ταχεία  πρόοδο των απαιτουμένων ενεργειών.
Παραβρέθηκε στην απονομή διπλωμάτων στην πρώτη σειρά Διερευνητών,πού οργανώσαμε και θα θυμάμαι πάντα την τιμή που μου έκανε να αναφέρει την προσφορά μου στην αναβάθμιση της ΥΠΑ,πράγμα σπάνιο για Έλληνα Πολιτικό.

2. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ζήτησε την συνδρομή του προέδρου της  για την εκ νέου χρήση των ελικοπτέρων   του λιμενικού σώματος. Η αποστολή εξετελέσθη  με την συμμετοχή και του μέλους της ΕΔΑΑΠ κυρίου. Α. Κατσίφα.
Ο υπουργός κύριος Ε Κεφαλογιάννης  εξέφρασε γραπτώς την ευαρέσκεια του.

3. Ο υπουργός ΓΕΕΘΑ κύριος  Σ.Σπηλιοτόπουλος  ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών την συμμετοχή του προέδρου της ΕΔΑΑΠ  στην διερεύνηση του ατυχήματος  του ελικοπτέρου Σινούκ που συνετρίβη  την 19.9.04  συγχρόνως ζήτησε και την συμμετοχή  του στην Επιτροπή Αναβάθμισης  της Μοίρας Μεταφορών Υψηλών Προσώπων   της Πολεμικής Αεροπορίας. Και οι δυο εντολές εξετελέσθησαν.

4.Η ΕΔΑΑΠ εισηγήθηκε τον σχηματισμό κώδικα μεταξύ ΓΕΑ και ΥΠΑ  για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στην Ελληνική επικράτεια .Η πρόταση αξιοποιήθηκε με τον σχηματισμό αντίστοιχου  φορέα.

5.Διαπιστώνοντας  την έλλειψη διερευνητών στην Ελλάδα, η ΕΔΑΑΠ οργάνωσε το 2004 την άνοιξη, σε  συνεργασία με τον Διεθνή  Οργανισμό Διερευνητών Ασφαλείας Πτήσεων, το πρώτο σεμινάριο , από το οποίο απεφοίτησαν 28 διερευνητές που ανήκαν στην αεροπορική κοινωνία της χώρας καθώς και στις Ενοπλες Δυνάμεις. Όλα τα έξοδα  καλύφθηκαν από χορηγούς.

6.Στις 14.8.05 συνετρίβη στο Γραμματικό το αεροσκάφος Ήλιος 522,τυπου Β 737.
Οι 121 επιβάτες έχασαν την ζωή τους .Η  ΕΔΑΑΠ επελήφθη τάχιστα  και ύστερα από εξαντλητικές έρευνες στα πλαίσια των διεθνών κανονισμών, παρέδωσε αρμοδίως το πόρισμα του ατυχήματος ,το οποίο έγινε παγκοσμίως δεκτό και διδάσκεται σαν πρότυπο, σε πανεπιστήμια και σεμινάρια. Να σημειωθεί ότι λίγο καιρό μετά το ατύχημα η ΕΔΑΑΠ, κάνοντας  χρήση του δικαιώματος της για την υποβολή   απριόρι συστάσεων ασφάλειας  πτήσεων, απέστειλε αρμοδίως έξη συστάσεις  που έγιναν αμέσως αποδεκτές.
Να σημειωθεί ότι οι αποστολές που ανετέθησαν στον πρόεδρο της ΕΔΑΑΠ από την παράγραφο 1 έως 5  χαρακτηρίζονται ως εκτός των καθηκόντων του ,όπως απορρέουν  από τον νόμο  2912 ο οποίος τον καθορίζει  σαν λειτουργό αποκλειστικής απασχόλησης.

7.Τον Μάρτιο του 2005 ανανεώθηκε η θητεία της ΕΔΑΑΠ ως είχε παρά την απόφαση του υπουργού για την αλλαγή των μελών πλην του προέδρου. Στην περίπτωση αυτή είχα υποβάλει την παραίτηση μου αν δεν παρέμεναν όλα τα μέλη της επιτροπής .Ο υπουργός δέχτηκε την αίτηση μου και  η επιτροπή συνέχισε χωρίς καμία μεταβολή.

Τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου  εξελέγην  μέλος της επιτροπής  των πέντε της Ευρώπης που  θα εκπροσωπούσε τους είκοσι επτά ,και θα καθόριζαν τους νέους κανονισμούς της ενιαίας Ευρώπης.

Τον Οκτώβριο του 2006 παραδόθηκε το πόρισμα του Ηλιος 522.
Στις 29.8.05 προτού φύγω για  την Λευκωσία ,ο υπουργός Μ.Λιάπης  μου τόνισε με έμφαση ότι θα πρέπει να είμαι και σύμβουλος του Προέδρου. Ο Πρόεδρος Τάσσος Παπαδόπουλος τελώντας εν γνώσει της κατάστασης που επικρατούσε στην Πολιτική Αεροπορία της Κύπρου από την εποχή του ατυχήματος ακόμα, είχε παρακαλέσει τον Έλληνα Πρωθυπουργό, σύμφωνα με  δήλωση του σε εμένα όπως και δημόσια για να παρασχεθεί βοήθεια προς την Κύπρο από Ελληνικής πλευράς.  Όταν πήγα  για πρώτη φορά μετά το ατύχημα ο Πρόεδρος με τίμησε με την εμπιστοσύνη του από τήν αρχή, όπως αποδείχτηκε και στα γεγονότα που ακολούθησαν .Αμέσως  υπέγραψα  πρωτόκολλο συνεργασίας με την αντίστοιχη Κυπριακή Επιτροπή το οποίο περιελάμβανε και την διακήρυξη Ενιαίου Δόγματος Ασφαλείας Πτήσεων, το οποίο υπέβαλα στο Υπουργείο μου   30.11.05  και  9.12.05.

9.Η  ΕΔΑΑΠ αξιολογήθηκε  από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας  και βαθμολογήθηκε με  97%  .  Μόνη παρατήρηση υπήρξε η ανεπάρκεια  προσωπικού, που την χρέωσαν στο Υπουργείο.

Ο Υπουργός Μ.Λιάπης άνθρωπος ευγενής και με  διάθεση για αλλαγές ,με αξιόλογο και αποτελεσματικό σύμβουλο, βοήθησε στην αναβάθμιση της ΥΠΑ στην κατηγορία 1 ταξιδεύοντας για μια μέρα μαζί  μας στο Μόντρεαλ που θα  συναντούσαμε  την Διευθύντρια Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, για να τονίσει και αποδείξει  την πολιτική βούληση  της Ελλάδας. Πράγμα που ζητούσαν οι Αμερικανοί.

Στην συνέχεια όμως λόγω των πολιτικών αντιξοοτήτων δεν πραγματοποιήθηκαν προτάσεις που είχε υποβάλλει η ΕΔΑΑΠ όπως

1.Συγκρότηση ενός ενιαίου φορέα για την πρόληψη των πάσης φύσεως ατυχημάτων μεταφορών, σύμφωνα με την επικρατούσα στην Ευρώπη φιλοσοφία.

2.Την συμπλήρωση των ατελειών του Ιδρυτικού Νόμου της ΕΔΑΑΠ.

3 Την κατασκευή υπόστεγου στο ελληνικό για την στέγαση συντριμμάτων  και εγκατάσταση  εργαστηρίου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων.

4.Την συμπλήρωση του προσωπικού της ΕΔΑΑΠ,  που εξακολουθούσε να λειτουργεί με μόνο 6 υπαλλήλους ,χωρίς κανέναν Ιπτάμενο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου